Днів
Годин
Хвилин
Секунд

30-а Міжнародна спеціалізована виставка автосервісу та післяпродажного обслуговування автомобілів
31 травня - 2 червня 2022 року • Україна, Київ, МВЦ, Броварський пр-т, 15

Підсумки літнього шинного сезону на українському ринку

news
Минуле спекотне літо, незважаючи на пандемію, і криза автовиробництва через дефіцит напівпровідникових мікрочіпів, що не стало провальним для провідних шинних компаній. А навіть навпаки. Український шинний ринок не тільки виріс, але і продемонстрував цікаві тенденції. Які саме AUTO-Consulting розповіли представники провідних шинних компаній.
Те, що український шинний ринок в нинішньому році виріс (у порівнянні з 2020-м), відзначають всі шинні компанії. Так, керівник відділу продажів легкових шин Goodyear Ukraine Ігор Перепелкин повідомив AUTO-Consulting, що за підсумками літнього сезону 2021 року зростання ринку склало близько 20%. Продажі так виросли, що в певні періоди навіть спостерігався дефіцит. Сталося це на тлі певних труднощів з поставками шин з Азії. Драйверами попиту були динаміка імпорту старих автомобілів і зростання продажів нових авто. Таку ж тенденцію в Goodyear очікують і в зимовому сезоні.
 
В Nokian Tyres Україна AUTO-Consulting повідомили, що цьогорічний літній сезон був успішним для компанії в Україні. Причому, обсяги продажів показують щорічний приріст більше 30% уже другий сезон поспіль, навіть незважаючи на ситуацію з пандемією. Частка ринку компанії в літньому сезоні 2 021 г зросла практично у всіх сегментах.
 
За оцінкою компанії Michelin, ринок літніх легкових шин в Україні зросте за підсумками 2021 року на 15%, в порівнянні з 2020 роком. При цьому, преміальний сегмент росте з випередженням ринку в цілому.
 
Літній сезон став успішним на українському ринку і для компанії Continental. Продажі зросли в усіх сегментах і, зокрема, в преміальному. І це - значне зростання, в порівнянні з літнім сезоном 2020 року, відзначають в прес-службі. Крім того, в компанії зафіксували зростання частки шин Continental на вітчизняному ринку. І констатують, що їх продажі ростуть швидше зростання ринку.
 
У прес-службі компанії "Росава" також відзначають зростання вітчизняного шинного ринку. Зокрема, тут повідомили AUTO-Consulting, що загальний обсяг продажів шин за період січень-червень 2021 року зріс на 39%, в порівнянні з аналогічним періодом 2020 г. Але для «Росава» важливу роль відіграє і експорт.
 
 
У липні були підписані нові контракти з партнерами з Північної та Південної Америки. Відновлено співпрацю з Бразилією, укладені контракти з партнерами з Європи. Перші 2 літні місяці стали рекордними за останні 5 років за загальним обсягом відвантажень. Особливо - на стратегічні експортні ринки. Так, експортні поставки в червні склали 82%, з них 46% - в країни Європи і 17% - в країни Америки (США, Бразилія). Продажі в липні із загального обсягу: 65% - експортні ринки, з них 32% країни Європи і 27% - Америки.
Основні тенденції
За спостереженнями Ігоря Перепелкина, смаки українських автомобілістів істотно не змінилися. Головний тренд - продукти бюджетного сегмента. І гарантія успіху в цьому сегменті - широка лінійка розмірів. Покупці недорогих шин, на думку пана Перепелкина, очікують більшої кількості розмірів 17-, 18-, 19-го посадкового діаметра. Крім того, Ігор Перепелкин відзначає в Україні бум на другі лінії преміальних брендів. Що ілюструє сучасні тенденції в імпорті старих автомобілів.
 
У прес-службі компанії Michelin основним фактором зростання преміального ринку вважають літні шини посадкового діаметра 17 дюймів і вище. За 8 місяців 2021 року, порівняно з аналогічним періодом 2020 року, продажі преміальних літніх легкових шин діаметром 17 дюймів і більше зросли на 53%.
 
У нинішній літній сезон компанія Nokian Tyres вивела на ринок України відразу 4 нових моделі літніх шин. Це, зокрема, - Nokian Hakka Green 3, Nokian Hakka Van, Nokian Nordman S2 SUV, Nokian Nordman SZ2. Всі ці моделі користувалися підвищеним попитом і отримали хороші відгуки українських водіїв.
 
У компанії відзначають, що зі зміною структури автомобільного ринку в Україні, відповідно, змінюється і шинний ринок. У структурі продажів нових автомобілів частка SUV перевищила 70%. В обсязі поставок б / у автомобілів з Америки і Європи, дуже висока частка з шинами великих діаметрів. Безпека залишається головним пріоритетом для водіїв подібних потужних, швидкісних і щодо важких автомобілів. Тому, споживачам важливо довіру до бренду, вимоги до якості шин, гарантії виробника і наявність сервісної мережі. Шини Nokian Tyres завдяки своїй високій якості зарекомендували себе в українських споживачів. При цьому розвинена мережа шинних центрів Vianor та мережу авторизованих дилерів Nokian Tyres забезпечують підтримку клієнтів у всіх куточках України.
 
Значне зростання в сегменті преміум відзначають і в компанії Continental. Одночасно тут зафіксували і зростання сегмента всесезонних шин. Сильний вплив на перевагу українських (також, як і європейських) автомобілістів зараз робить ситуація з наявністю продуктів на ринку. Динамічне зростання цін на фрахт з азіатських країн призводить до скорочення імпорту шин з Азії. Відповідно, на ринку збільшується частка шин європейського виробництва.
 
У прес-службі компанії "Росава" AUTO-Consulting повідомили, що збільшити свою частку в групі легкових шин їм не вдалося. Але тут зберегли практично той же рівень обсягів продажів. Крім того, "Росава" на 10% збільшила продажі на ринку України в сегменті агро шин. І на сьогоднішній день компанія має тут лідируючу позицію з часткою ринку 30%.
 
Що стосується переваг українських автомобілістів, в "Росава" відзначають, що найбільш популярними моделями серед лінійок шин PREMIORRI / ROSAVA за 1-е півріччя стали: PREMIORRI SOLAZO S PLUS (+ 80%) - шини з розмірністю 15 "-20". ROSAVA ITEGRO (+ 36%) - шини з розмірністю 13 "-16". PREMIORRI SOLAZO (+ 17%) - шини з розмірністю 13 "-16". Серед моделей для позашляховиків найбільш популярна нова всесезонна модель PREMIORRI VIMERO SUV (+ 38%).
 
За підсумками року Ігор Перепелкин очікує, що в абсолютному вираженні потенціал вітчизняного ринку в 2021 році може збільшитися на 2000000 шин. А в компанії Michelin прогнозують приріст в преміальному сегменті, відносно минулого року, на рівні 21%.
 
Джерело: http://autoconsulting.ua/article.php?sid=49787